Spindelattack

HJÄLP.. mitt i städningen så springer en spindel över vardagsrummet och skrämmer livet ur mig! Och den är inte liten heller.. aldrig sett en såhär stor spindel mitt i vintern.. vilket kanske betyder att kräket har ett bo här nånstans?! Med ungar kanske? Tanken på det får mig att svimma haha. Eller som mamma sa: "den bodde säkert i granen för där brukar alltid massa djur bo".. fy tusan. Jag hatar verkligen spindlar. Klarar inte av dom, ryser och får lite smått panik, i alla fall om spindeln är lite större och med längre ben.. och denna skulle ju precis se ut så!

Det är i sutiationer som dessa man verkligen behöver en manlig vän här.. dom klarar väl sånt här lättare?

Djurvän som jag är så kan jag inte med att döda den heller.. utan jag "pickar" på spindeln med något föremål så den vandrar till balkongen själv haha. Knasigt ändå..


Han försöker gömma sig...


Här har jag fått honom till balkongen.. han är precis vid dörren.

Han är gone nu i alla fall...

Nu känns det som det kryper spindlar på mig hela tiden. så typiskt..

Kommentarer
Postat av: Danne

haha, du är ju verkligen knasig =P Varför inte bara låta den klättra upp på ett papper och sedan bära det till balkongen? Då slipper du ju lida så länge =) Det brukar då jag göra iaf ;P



Ps Stor var den, hoppas inte att det finns ungar... =)

2009-01-16 @ 19:58:24

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback