Lite foton från idag :)

Usch, jag har uppdaterat bloggen lite dåligt nu det senaste. Men har vart upptagen med annat skojsigt så har helt enkelt inte fått så mycket tid till detta ;). Här kommer lite söta bilder från dagens besök på Universeum i alla fall! :D

image561
4 ormar som kringlar sig.. Gangbang?

image562

image563

image564
Fågelspindel, den var rätt stor!

image565
Sån himla stor "krabba"!! Eller vad det nu är.. tror inte ni inser hur stor den var.. Mega size!

image566

image567

image568
Cool fisk

image569
Svårt att ta hyfsad bra bild på hajarna. Men fick i alla fall en bild där man ser att det är en haj :)

image570
En liten (stor) leguan. Tror dom heter så :P

image571
Väldigt giftig groda! Som hoppade runt fritt i regnskogen.

image572
Ser ni apan? hehe. Dom var med helt fria i regnskogen man gick i.

Mysig dag! :)

Kommentarer
Postat av: Johan

Bra bilder, vad använder du för kamera?

2008-03-13 @ 08:56:03
Postat av: F

Fina bilder du tar med din kamera, vad är det för kamera du använder? Samt så är du väldigt duktig att bearbeta bilderna, främst på er själv. Använder ni Photoshop eller speciella filter? Speciellt din presentationsbild som är "förfinad" lite ;)
Själv har jag testat programmet från Neatimage.com, med blandade resultat.

Vet inte hur jag skulle kontakta dig så jag skrev ett inlägg såhär :)

2008-03-13 @ 12:22:19
Postat av: - SANDRA -

Johan: Tack :). Använder en vanlig digitalkamera, Sony cyber-shot.

F: Tackar! Anvnder Sony cyber-shot just nu. Ska nämligen köpa mig en systemkamera. Det är PS jag använder ja. Det jag gör är att ändra bildens färg. Få fram det bra i bilderna. Presentationsbilden är lite softad och jag har framhävt detajerna mer. Som tex läpparna. Tar fram det blanka på läpparna som annars försvinner när man softar. Så jag gör inte så överdrivet mycket mer än att ta fram det fina :).

Kan ju lova att det kommer bli mkt finare bilder sen när jag har min canon 450D :)

Postat av: Johan

Häpp!! Där ser man vad man kan göra med teknik som Photoshop. Är jag själv sugen på en digital systemkamera men har inte råd med en EOS 450, suck! Valet för mig står mellan Nikon D40 ( X ) eller en EOS 400. Med tanke på min ekonomi blir det troligvis en "snik" Nikon D40.

2008-03-13 @ 15:44:49
Postat av: - SANDRA -

Johan: Javisst :). Men om du ändå tänkt köpa dig en Nikon D40, så tycker jag du ska satsa på Nikon D40x. Lite bättre är den än D40!

2008-03-13 @ 16:09:59
URL: http://sweetsandra86.blogg.se
Postat av: x

Fin fina bilder ÄLSKAR ormar och(katter) men inga håriga spindlar.skulle gärna vilja ha en katt eller flera,men jag vill att mina missar ska komma hem och visa upp sina byten för mig så jag jag väntar,hade en katt förut men när mina päron skildes och flyttade till lägenhet,så var vi tvungen att lämmna bort min Sixten för han visste hur dä var att vara en utekatt det var tungt,saknar honom men jag vet att han har det bra idag,oj,oj förlåt om jag blev för sentimental.

2008-03-13 @ 21:22:46
Postat av: Katten

tror det var en kungskrabba du tittade på där, ca 2 meter lång, 14kg det är inte dåligt :P Och den blå grodan är ju en pilgiftgroda som det räcker med att bara nudda skinnet med tungspetsen så utsätts du för en dödlig dos. Inte illa för en sån liten krabat

2008-03-13 @ 21:39:19
Postat av: - SANDRA -

x: TackTack! gillar inte heller spindlar.. nått av det värsta jag vet! :P

Katten: Ja, det var säkert en sån krabba. Storleken stämmer in. Jo, himla giftig groda. Att en sån liten varelse kan vara så farlig. Fascinerande :)

2008-03-13 @ 21:53:25
URL: http://sweetsandra86.blogg.se

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback