Inte helt frisk än..

Nu har ju febern gått bort och så gott som all nackspärr. Bra tabletter som hjälpte mig! men hostan vägrar att ge med sig. Jag hostar exakt HELA tiden. Och på nätterna.. tror ju att jag ska dö då eftersom jag inte kan andas och bara hostar. Torrhosta är det värsta som finns där get gäller förkylningar. Hellre hög feber än detta. Jag bli jätte utmattad och orkar ingenting egentligen för detta tar så mycket på mina krafter. Och specillt när man aldrig får sova pga hostan :(. Har också prövat massa huskurer men inget hjälper!.. Äter noskapin, dricker varmt te, dricker varm mjöl/vatten med honung i, knyter fast en näsduk i ansiktet, alltså övanför munnen och näsan och knyter bakom huvet så jag ser ut som en spion, bara för att när man andas in och ut genom näsduken så ökar luftfuktigheten, och det ska då underlätta för torrhosta när man andas in. Idag är 10e dagen jag hostar och varje natt är värre än natten innan. Sjuk träningsverk i magen och ryggen pga detta!

Nu fick jag klagat lite över detta :)
Ingen som har ett bra knep mot torrhosta?

Kommentarer
Postat av: Knut

Skru på kranen på max med varmt vann, bøy deg over vasken(sinken) og legg ett håndkle over hodet. Pust rolig inn og ut.



Varm melk med honning hjelper også. Ellers så må du bare spise masse c-vitaminer. Appelsiner, bananer, kiwi osv :)



Ett varmt bad med noe badesalt i vannet, eukalyptus kanskje. Det kan jo også hjelpe godt..



Kram :)

Postat av: Mike

Prova ett glas whiskey ( om du nu dricker d), rensar upp rätt bra i hals å luftrör



Hoppas du bler bättre snart, kram

2008-06-03 @ 01:09:26
Postat av: mattias tuve

finns en som hjälpte mig o det är cocillana-etyfin.

men den är receptbelagd för det är morfin i men den hjälper,undrar lite varför din läkare inte skrev ut den till dig men den kanske inte går ihop med dom tabletterna du fick?

kram

2008-06-03 @ 05:24:44
Postat av: matte igen

dessutom...noskapin funkade ju inte alls när jag testade...dom måste ha provision på att rekommendera den skiten....

kram igen...

2008-06-03 @ 05:28:50
Postat av: F

Synd om dig men hoppas du mår bättre nu i dagarna! Har ni lika fint väder som här i Stockholm?

2008-06-04 @ 14:54:22
Postat av: Per

Brännvin funkar faktiskt riktigt bra mot torrhosta.

Man får se till att det tar i hela halsen, inte så kul men effektivt.

Whiskey är också ganska bra, men det är lite svårare att dricka om man är retlig i halsen.



Hoppas det hjälper om du provar.

2008-06-04 @ 19:21:07

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback