Månförmörkelse i natt!

"Total månförmörkelse går att se från hela Sverige i natt".

image491

Jag har alltid varit fascinerad av rymden och planeterna så detta kommer jag nog kolla på. Under 51 minuter kommer jorden skymma månen helt. Och det är inte varje dag en månförmörkelse inträffar heller. Ibland kan ju det vara dåligt väder så man inte ens ser något. Men denna gången ska alla kunna se :P.
Kl 04.00 inatt så börjar det.. kan lova att jag inte ens gått och lagt mig då, så detta lär jag inte missa haha.
Månen kommer få röd färg när det inträffar.. nice!

Någon mer som ska titta? :P



Läsa mer om detta? --> 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1881524.ab

Kommentarer
Postat av: Andrea

fin blogg :-)

Postat av: ttboy

jag älskar dina missar så sjukt mycket, mer av dom!!
mina egna är 4 mil bort, din blogg e min räddning!

2008-02-20 @ 18:37:53
Postat av: surbubben

Skulle tittat på den eftersom även jag är otroligt facinerad av universum osv. Men det var inte stjärnklart där jag bor så jag kunde tyvärr inte se. Var det vackert?
Kram

2008-02-21 @ 09:15:02
Postat av: - SANDRA -

Andrea: Tack!

ttboy: Vilket sammanträffande! Jag älskar dom med ;). Kan lova att det kommer mer av dom haha.

surbubben: Såg ingen måne nånstans :S Antagligen moln ivägen. SÅ var uppe i onördan :P

2008-02-21 @ 17:40:55
URL: http://sweetsandra86.blogg.se

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback