Vrakletarna

Har fått mina saker från asos.com nu. Jippi :).. köpte en väska och knästrumpor där ifrån. Blev jätte nöjd med dom båda verkligen! Så nu väntar jag bara på mina kläder som jag beställde från hm. Hoppas dom kommer snart! Så det jag ska göra nu är att beställa ännu mer från asos. Denna gången blir det lite kläder. Tog ändå bara fyra dagar att få sakerna. Dom skickar ju ändå från UK och dom har många kunder. Så deras snabbhet uppskattas :)


Klockan 21.00 börjar ett program på SVT1 som heter "vrakletarna". Ett svenskt team ska filma tre bortglömda vrak på havets botten. Visst det kanske inte låter överdrivet kul. Men det som fångade min uppmärksamhet till att vilja se programmet är att detta är en av världens största sjökatastrofer.

Jag är rätt säker på att ni alla känner till Titanic? När Titanic gick under så dog 1500 personer. Och det är mycket.

Vet ni hur många som dog när dessa tre fartyg sjunk? Drygt 20 000 människor vilar på östersjöns botten just nu! Det är sjukt mycket om man jämför mot Titanic. Nästan ingen vet om detta trots detta är en av världens största sjökatastrofer.


Dessa fartyg sänktes av tre ryska ubåtar över Östersjön:

-Förra lyxkryssaren "Wilhelm Gustloff" - 10 500 passagerare
-Kryssningsfartyget "Steuben" - 3 500.
-Lastfartyget "Goya" - 7 000


Vet ni hur många spm överlevde detta? Endast ett par hundra. Helt sjukt asså.

Nå, blev inte avsnittet lite intressantare nu? Jag ska iallafall kolla, och gör du det med om du är intresserad.

Klockan 21.00 på kanal 1 ikväll!

        




(Bilderna är tagna från aftonbladet.se)



UPPDATERING: Var faktiskt lite besviken på programmet. Första gången jag såg det och förväntade mig mer. Tog slut mitt i allt och dom visade inget allt för intressant. Lite vinklar på vraket och så.  Men hade velat se mer av det. När det ändå har en så stor bakgrund så hade dom väl kunnat göra bättre ifrån sig. Dom hade kunnat filma det på ett bättre sätt *morr* :(

Kommentarer
Postat av: schwendi

hej hej.
i'm learning swedish and i tried my best to read your blog. it's not that easy for me. but pictures tell more then 1000 words, isn't it.

looks like you had a great 31'st.

greetz and pussa,
schwendi

ps: got an myspace or facebook account?

2008-01-03 @ 20:02:59
Postat av: Mini

Sånna bilder är det jag vil kunna ta sen.. vå vacket..

Postat av: Sören Jonsson

Vrakletarna är ett bra program men jag tycker bättre om ett program som heter time team, det går i kanal 9 på söndagar kl1900. Jag känner en av gubbarna i vrakletarna, han heter ola och var och tränade fäktning för några år sedan.

2008-01-03 @ 22:02:56
Postat av: Bobo

Mycket trevlig sida o inte bara det... Här verkar det vara en otrolig fin tjej och som ser bra ut... Hihi =) Kram Bobo / Den Charmige

2008-01-03 @ 23:12:05
Postat av: thompan

kollade på det senaste avsnittet som va igår va ? om jag inte har fel(fredag)..kollade på hela pogramet har följt det ett tag nu.. enligt mig så e det lite intressant varje avsnitt men.. visst e det trisst att
det händer sådan här stuff.. men dock verka det vara ett intressant jobb dom har imo..

2008-01-05 @ 11:33:49
URL: http://pallmens.blogg.se/

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback