plastikoperationer

Jag har aldrig varit emot plastikoperationer och kommer aldrig bli det heller. Tycker att var och en får göra precis vad dom vill med sina kroppar. Finns så många som är emot detta och klagar på alla som gjort en operation. Varför bryr man sig ens? Hur orkar man klaga på andra som har valt detta? Varför lägger man ens energi på att bry sig om en annan opererat sig om man nu hatar det så mycket? Slöseri på tankeverksamhet enligt mig :).

Visst finns det dom som tar till plastikkirurgi för minsta fel dom hittar på sig själva och opererar sig så mycket att det blir fult. Men då är det deras val, och jag klagar inte på dom för det. Blir nämligen så trött på att läsa om alla rubriker "Har hon opererat sig?", "Det ser ut som hon och hon gjort en bröstförstoring" osv osv. So what??

Så om nu personen har gjort det.. Vad spelar det för roll? Det är inte er kropp så alltså angår detta ingen annan än personen själv! Tycker att denna himla hysterin om vem som opererat vad kan läggas ner.. Det finns MYCKET viktigare saker att skriva om än att grubbla om vem som fixat vad!


Dessa personerna kommer det så gott som alltid att pratas om inom plastikkirurgin. Även fast det är uppenbart att dom opererat sig och valt detta själv så kommer folk ändå snacka, jämföra bilder och bara fortsätta vara jobbiga mot dom:





Har läst mycket om Ashley Simpson och hennes näsoperation hon gjorde. Varför klagar folk?  Klart hon var söt innan. Men den näsoperationen var verkligen lyckad. Hon ser ut som en annan person nu. Personligen tycker jag hon är mycket sötare nu. Hon ser inte lika grov ut. Men det var ett himla tjöt om den operationen. Ja, hon opererade sig och det blev bra. Ingen mer med det. Nästa ämne tack! :)



Aja, det var allt för mig :)

Kommentarer
Postat av: M

Intressant, Du klagar på att andra klagar...
Du tycker folk bryr sig för mycket om kändsidar och deras skönhetsoperationer, så du skriver ett helt inlägg på din blogg om, ja, kändsidar och deras skönhetsoperationer... ville du upplysa just den frågan mer eller hur var det nu?

Men jag håller totalt med dig dock, ville bara påpeka ironin som finns i samtalsämnen. sjukt om man tänker på det, alla talar emot sig själva i slutändan. Det är som du skriver "var och en får göra precis vad dom vill med sina kroppar" själv ska jag injecera lite heroin i blodet för jag frå ju det eller hur ;)
"RMH kvinnoplaneten GENI!"

2008-01-04 @ 01:01:03
Postat av: Sandra

Väntade bara på att nån skulle skriva så som du precis skrev ;)
Jag pratar om min syn på det hela och vad jag tycker om det.

Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Jag gör inte bilderna i Photoshop, utan i illustrator.... Och där använder jag bara penseln och ritar :)

2008-01-04 @ 15:07:10
URL: http://nevnarien.blogg.se/
Postat av: Slirre

En sak är säker: Du behöver inte göra några plastikoperationer över huvud taget. Du har en grymt fin kropp.

2008-01-04 @ 15:35:48
Postat av: Sabine

Men det kan ju gå överstyr också..

2008-01-04 @ 16:12:29
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Nej det är ett program vid sidan om... :)

2008-01-04 @ 16:59:27
URL: http://nevnarien.blogg.se/
Postat av: Jennie

Men på ett sätt kan jag hålla med dig men på ett annat sätt så kan jag tycka att folk ska vara nöjda med de dem har och om de nu e nåt som de ogillar så kan de väl fokusera på de snygga istället? Visst att jag inte skulle tacka nej till en bröstförstoring o så men är de verkligen värt risken? De finns ju så många plastikoperationer som har gått fel - sånt som inte visas i media..

2008-01-04 @ 20:40:59
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Sandra

Jennie: Ja självklart finns det risker. Det finns det med allt. Men går man till en seriös och känd klinik så är komplikationer ytters ovanliga. Sen beror det helt på vad för operation man utför. Vissa är ju mindre/mer allvarliga. En bröstförstoring t ex är otroligt vanlig och att drabbas av en komplikation genom en sån operation är väldigt ovanligt. Sen beror det helt på en själv också. Det är sällan själva operationen i sig som ger en komplikationer utan det är en själv som bildar dom. Tex om man inte tar hand om sig efter operation, eller om man skulle ha en bakterie i sig som man inte vet om som uppstår sen och bildar en komplikation. Ja, massa annat :). Man ska heller aldrig jämföra med dom som fått komplikation eftersom man aldrig vet vart dom utfört ingreppet. Det kan ju lika gärna varit hos en smutsig kirurg i nån bonnehåla :).. Bäst är att isf jämföra på dom kända klinikerna. Aja, nu har jag skrivit massa :)

2008-01-04 @ 21:36:55
URL: http://sweetsandra86.blogg.se
Postat av: storslusken

Ar det nagot du vill beratta med dethar?

2008-01-05 @ 04:53:39
Postat av: Sandra

storslusken: Nej, inte mer än mina tankar över det hela...

2008-01-05 @ 16:30:09
URL: http://sweetsandra86.blogg.se
Postat av: drakedog

tja.. grym blogg :)

2008-01-05 @ 16:43:56
Postat av: mac86

tja sandra.. allt d här tjatet om plastikoperationer kommer väl från början från att folk e emot d sjuka skönhetsidealen som finns idag e d inte så? d tror ja iallafall sen att aftonbladet mm nu inte skriver om nått annae e väl mera pga d e väldigt uppmärksammat + att alla vt ju att sex säljer.. så d e lite en annan grej d handlar nog bara om att tjäna pengar idag... bara att ämnet tas upp av tex e ju ett bevis på att d funkar å att dom når ut till många.. ja håller dock med dig i dina tankar att folk ska få göra va dom vill men ja tycker media branshen e fucked up å att idealet e sjukt... jävlar va långt d blev hoppas allt e lugnt annars hare

2008-01-09 @ 02:39:16

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback