Meteorieter??

GUUUUUUUD, jag måste berätta en sak!! Fotade himlen för inte så längesen och ville ta kort på solnedgången och ser då en lysande prick på himlen.
Den var där jätte länge men tänkte inte så mycket mer på den förs än jag märkte att den vägrade försvinna, den åkte sakta men säkert neråt.. sa då till pappa och syrran, som började kolla på den med.
Vi kollade i kikare och är rätt säkra på att vi såg en meteorit falla. Efter ett himla forskande på den lilla lysande (brinnande?) fenomenet som nu åkt ner och försvunnit (brunnit upp?), så går jag in i mitt rum och kollar på himlen igen. Vad ser jag inte då? Jo, ännu en till !!..

Denna var mycket mer eld-liknande och föll något snabbare från himlen. Vi kollade självklart i kikaren ännu en gång och här såg man att den brann!
Riktigt faschinerande och jag tog kort på dom! Kommer inte visa dom här då jag ska skicka in dom till nån nyhetstidning och se om dom är intresserade :P..

Hur som helst.. efter denna andra fallande meteorit(?) så uppstod det en tredje grej på himlen. Denna gången var det en mörk, rök liknande sak. Svårt att förklara, men det var något mysko med den också. Tog tyvärr inte kort på den mörka saken eftersom jag trodde att dom två första lysande sakerna inte hade fångats på bild, vilket dom gjorde. Så jag sket i att ta kort på den. Lite synd.. men men.

Tre fenomen på himlen inom loppet av 30 min!!! Spännande värre! Lovar att det var något från rymden *rysning*

image456

Kommentarer
Postat av: Knut

Wow :D Har sett noe lignende selv for mange år siden. Fikk du tatt noe bilde av noen av di objektene..? Hadde vert spennende å sett.. :)

Knut.

Postat av: - SANDRA -

Knut: Jo jag tog bilder. Får se om jag lägger upp dom :P

2008-02-12 @ 03:50:42
URL: http://sweetsandra86.blogg.se
Postat av: surbubben

Himlen, universum, stjärnorna är nog något av det mest fashinerande som finns tycker jag. Att inte veta om och vart det tar slut, att se alla miljoner stjärnor på himlavalvet. Så ofattbart stort och så långt bort. Tänk dig själv att vår närmsta stjärna (förutom solen) ligger 4 ljusår bort. Alltså den tid det tar för ljuset att färdas ett år i vakum. 9 461 miljarder km på ett år. Ljuset färdas i 300 000 km/sek. Alltså bara det är ju inte klokt eller vad säger du? Måste ha varit otroligt häftigt att se det du såg på himlen=)
Kramas!

2008-02-12 @ 09:23:46
Postat av: Katten

Vår närmsta stjärna är ju polstjärnan, men vad många vet är att polstjärnan består av 3 solar (varav 2 snurrar runt den 3:e) därför den lyser så starkt. Och Det du har sett är ju såkalla stjärnfall men mycket rätt det är ju en meteorit och väldigt vackert att titta på :)

Kram!

2008-02-12 @ 20:22:41

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback