En dag med Martina

Har varit med Martina så gott som hela dagen. Vart på torget och handlat lite goda saker att äta. Sen slappat framför tv:noch tjötat järnet samt ätit popcorn :) Vi tog en promenad förut och kommenterade typ alla fönster som vi gick förbi haha. Kul att se vad folk har för smak på designen i fönstret eller vardagsrummet.

En sjuk sak har hänt med...

En granne som bor precis bredvid mig knackade på. En kille som är as jobbig. Förstår inte vad han vill.. han har vart på mig innan en gång när jag skulle till torget och han insisterade på att han skulle köra mig dit eller följa med mig dit. Det slutade med att grannarna under mig höll fast honom så jag kunde springa in i min lägenhet igen. Enligt dom så har han problem med alkohol.. och som det stank alkohol om hans mun! Lukten var väldigt tydligt. Och det samma var idag.

Han knackade på, och jag öppnande. Han ville ha socker?! Sa att det var slut så då ville han ha salt istället?! Okej, gav honom salt och han var as seg med att gå. Han såg även att Martina var här och att vi var två tjejer, han knackade på 5 min senare och lämnade tillbaka saltet och bakom honom vid dörren rätt över står en kille till, hans kusin enligt honom. Han säger att han ser att vi är två tjejer och att dom är två killar och frågar om vi har lust att komma över på middag och dricka vin med dom.. (eeeh NEJ tänker man ju) Tackade nej till det men han fortsatte att fråga, och ja, han luktade as mycket alkohol. Tacka nej ännu en gång, och fick efter lite tjat från hans sida, honom att gå.

Efter en liten stund knackar han på igen!!!! Denna gången öppnade vi inte. Fattade inte vad tusan han ville, jag sa ju nej tack till honom! Martina och jag hörde han killen och hans kusin sen på balkongen bredvid min. Dom pratade och vi blev lite oroliga på om han/dom skulle klättra över till min balkong. Så vi var ju beredda på att ringa polisen. Men sen hörde vi dom inte mer så dom gick väl in och däckade.

Grejen är att jag vaknade för ett tag sen av att någon knackade på min dörr klockan 8 på morgonen. Orkade inte gå upp då och kolla vem det var eftersom jag sov men är helt säker nu på att det var han. Vad vill han!! Blir galen på den satans alkoholiserade killen! Känner mig inte trygg i mitt hem nu när han är utanför och spökar! Får han tag på mig när jag är ensam så blir jag inte av med honom, precis som första gången! Vem vet vad han kan göra??

ååhhh..


Two and a half men!!


Popcorn


Där står han.. den smygaren!

Kommentarer
Postat av: T I N A

Fy vad läskigt :S Man vet ju aldrig vad han kan få för sig. Om en alkoholpåverkad blir arg så kan det ju gå illa.. Så jag tycker att du ska ringa polisen om han fortsätter. Kan ju inte kännas bra att inte vara bekväm i sitt eget hem! Så om jag var du hade jag aldrig mer öppnat om han ringde på.. Scary det där..

Postat av: Knut

Damn..... Syk syk mann :s Passe godt på deg selv da, så det ikke skjer deg noe :) Kan jo ringe politiet og informere om situasjonen, så de er klar over det i tillfelle noe skulle skje. Bedre å være for mye forsiktig enn for lite :)



Kram

2008-12-01 @ 23:58:27
Postat av: F

Var bestämd från början mot din granne. Säg vänligen men bestämt om han trakasserar dig igen ringer du Polisen. Det är nog viktigt att visa att du inte är en tjej han kan driva med från början. Visst han kommer ha sina "nyktra" dagar och ev be om förlåtelse, men han kommer nog ha sina "sämre" dagar. Med andra ord så skall du säga ifrån från början.



Du har inte titthål på dörren, något som värden kan installera då du känner obehag för din granne. Det gäller din säkerhet kan du påpeka för din hyresvärd. Eller var det en bostadsrätt du har?

2008-12-02 @ 09:17:34
Postat av: - SANDRA -

F: Jo jag har titthål i dörren så jag ser om han knackar på igen. Kommer aldrig mer öppna iaf.

2008-12-03 @ 00:15:25
URL: http://sweetsandra86.blogg.se/

Kommentera nåt sött här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback